Monday, April 12, 2010

رشت از برترین ها؟؟؟

اوا خاک عالم! چی می شنوم؟
دیروز داشتم به رادیو گوش می دادم که یارو گوینده هه گفت: رشت جزو هزار شهر برتر دنیاست (از لحاظ سلامت یا وضعیت شهری یا ... دقیقا یادم نیست از چه لحاظ، بی خیال!! ولی مطمئنم که نه اون لحاظ و نه از لحاظ دیگه اصلا برتر نیست) ا
رشت جزو هزار شهر برتر دنیا؟! مثل آمار گرفتن احمدینژاده دیگه!! ا
خوبه که همین رودخونه زرجوب آلوده ترین رودخونه ی جهانه و واسه تایید این قضیه نیازی به آمار و ارقام نداریم، کافیه خودتون بیاید یه نگاهی به وضعیت آب این رودخونه بندازید. ا
تمام خیابونا و کوچه ها و حتی اتوبان ها روز به روز بیشتر پر از چاله می شن. انگار شهرداری دنبال گنج می گرده. هی می کنن، هی پر می کنن، طوری هم پر می کنن که یا می شه یه تپه وسط خیابون یا می شه یه فرورفتگی! ا
از لحاظ قیمت ها هم که یه فروشگاه فلان چیز رو می ده مثلا بیست هزار تومن، فروشگاه بغلی اش می ده بیست و پنج هزار تومن! ا
الان هم شهر پر از اینایی شده که جنس می ریزن تو پیاده رو می فروشن. انقده زیاد شدن که این صنف قیمت هاشون رو زیادتر کردن! مثلا یکی می گفت که یه کت خوشگل دیده بود، خواست بخره چون فکر کرد ارزونه، چون رو زمین ریخته بودن. یارو گفته صد و پنجاه هزار تومنه! ا
با خیال راحت نمی شه یه جای پارک پیدا کرد. بیشتر از ظرفیت خیابونا ماشین تو خیابون ریخته. مردم هم هرجا گیر بیارن پارک می کنن. حتی تو بعضی خیابونا سوبله می ایستن! ا
وضعیت رانندگی تو رشت افتضاحه. یعنی می گن کسی که تو رشت راننده باشه، جای دیگه راحت می تونه رانندگی کنه! انقده همه به قول خودم رشتی بازی درمیارن. فرض کن یارو زورش میاد دویست متر بره جلوتر دوربرگردون بزنه. صد متر دنده عقب میاد تو اتوبان، که به دوربرگردون قبلی برسه و از اونجا دور بزنه!! دیدین یه کلیپ کارتونی در مورد وضعیت رانندگی تو ایتالیا ساخته بودن، که بعد ایرانی ها به جای ایتالیا، اسم ایران رو روش گذاشتن؟؟ رشت دقیقا همونه و اگر همه جای ایران اون طوریه، رشت از همه جا بدتره. ا
فعلا دیگه نه وقت دارم نه حضور ذهن که موارد دیگه رو واسه تون تعریف کنم. اما به هر حال من رشت رو بازم از شهرهای دیگه بیشتر دوست دارم. نه به خاطر این که توش زندگی می کنم. بلکه به این خاطر که مردم رشت اگه در این جور موارد بی شعورن، در موارد دیگه بافرهنگ تر از سایر مردم ایران هستند . ا
والسلام
نامه تمام

9 comments:

  1. احتمالا یا شما بد به رادیو گوش میدادی یا من، چون من اگر اشتباه نکنم شنیدم گفت گلشهر جزو هزار شهر برتر دنیاست، حالا معیارهای انتخاب و.. رو بزاریم کنار تعداد زیادی گلشهر تو ایران داریم کدوم منظورش بود رو عملا نگفت، بازم نمیدونم میگم شاید من بد شنیدم گوینده گفته رشت

    ReplyDelete
  2. فكر نمي كني خط آخر رو خيلي احساسي نوشتي؟

    ReplyDelete
  3. ببين اولش كه اون خطهاي اول رو تو گودر ديدم خواستم بگم اي امان كه بازم حسِ وطن‌پرستي (شهرپرستي؟) ما گل كرد :پي اما بعدش كه خوندم ياد يه چيزي از هويدا افتادم كه خودمم جايي تو همين بلاگستان خوندم كه "آمار تو ايران مثِ مايو دوتيكه مي مونه كه همه چي رو نشون مي ده به جز اصل قضيه رو" :پي حالا ديگه!

    ReplyDelete
  4. راست میگی؟ یعنی رشت هم شد پاریس... من گیلانی هستم و به گیلک بودنم افتخار میکنم ولی وقتی اینو شنیدم دقیقا مثل تو یاد این افتضاحاتش افتادم... آخه من 6 سال تو رشت زندگی کردم و می دونم که خیلی اوضاعش درامه... ولی خدائیش هر چی باشهه از تهران بهتره... این آمار رو هم احتمالا احمدی نژاد روش نمیشد اسم تهران رو بیاره گفته رشت..

    ReplyDelete
  5. به شوالیه تاریکی: نه بابا، داشتم به رادیو گیلان گوش می دادم. ای بابا! منو به شک انداختی! راستی، چه مثال باحالی زده این هویدا!:)) یه چیز دیگه این که من عمرا وطن پرست نیستم. قبلا هم گفتم من دنیا پرستم! یعنی هیچ وابستگی ای به هیچ کجا ندارم. همه جای زمین وطن من است. هرجا هم بهتر باشه، اونجا بیشتر وطن من است:دی یعنی وطن که نمی شه بهش گفت، ولی یه چیزی تو این مایه ها

    به میم پارسا: احساسی؟ نه خاله! من همیشه همینو می گم! دشمنی که با بقیه ی مردم ایران ندارم!؛

    به محمد: قسمت اخرو خیلی باحال گفتی:))) ؛

    به غزلک: ؛) ؛

    ReplyDelete
  6. اين همه حرف بي سند و مدرك، راديو و تلويزيون مي زنند، اين هم روي همه ي آن خزعبلات قبلي!

    ReplyDelete
  7. :دی
    ببین عالیه اون پاراگ آخر خیلی باحال بود
    ای فاشیست ای نژاد پرست
    ای نامرد
    :دی
    دیشب با یه دختر رشتی هم که از دوستان قدیمه همین کل کل رو گذاشته بودیم،آخه من تا حالا با هر دختری دوست بودم همشون یه رگه رشتی داشتن واسه همین همیشه از این کل کل ها داریم
    خیلی حال میده به خدا
    حالا چون دوستت دارم
    میخوام بهت حال بدم
    رشت ونیزه ایران
    :دی

    ReplyDelete
  8. در مورد جوابي كه داده بودي، من نوشتم شواليه تاريكي كيه؟ :پي اشتباه كردي گمونم!

    ReplyDelete