Friday, May 21, 2010

پائولو کوئیلو و پونه

به جان خودم مار از پونه بدش میاد در لونه اش سبز می شه! ا
فکر کنم بالاخره آه- اش منو گرفت! حدودا چهار سال پیش بود. یکی از دوستام یه کتاب پائولو کوئیلو (شیطان و دوشیزه پریم) رو بهم هدیه داد. منم بهش نگفتم کاش یه چیز دیگه واسم می خریدی! گذشت و من اون کتاب رو خوندم. بعد تو یه ایمیلی به دوستم گفتم که "ببین! من همیشه از پائولو کوئیلو بدم می اومد، اما این کتابشو خوندم خیلی خوشم اومد!" و ازش تشکر کردم. دوستم جواب داد: "وقتی قسمت اول پیامتو خوندم، داشت اشکم در میومد!!!" (قسمت "آه" ماجرا!!) که بعد با خوندن کل پیام، سوء تفاهم رفع شد به حمدالله تعالی! ا
ولی خوندن این کتاب باعث نشد من از پائولو کوئیلو خوشم بیاد. به هر حال، به جان خودم همین پریروز بود! داشتم فکر می کردم که این سه تا کتاب پائولو کوئیلو رو که دارم چی کارشون کنم؟ که البته بعد حواسم اومد سرجاش که سه تا کتاب پائولو کوئیلو ندارم، بلکه یک پائولو و دو جبران خلیل جبران دارم که هر سه تا رو هدیه گرفتم و از هیچ کدوم این نویسنده ها خوشم نمیاد و نسبت به هر دوشون یه جور حس دارم! ا
بعد داشتم خودمو توجیه می کردم چرا از کوئیلو خوشم نمیاد. ا
خب، ما دیروز رفتیم خونه ی یکی از دوستان خانوادگی و طبق معمول یه آدم باسواد و با مطالعه و باحال که پیدا کردیم، من و برادرم به اتفاق اون آقا شروع کردیم به بحث در مورد ادیان و خدا و همین طور پیش رفتیم. موضوعات بحث بماند حالا! ا
موقع خدافظی، آقاهه به من گفت "صبر کن! چند تا کتاب برات بیارم بخونی! سوالی هم برات پیش اومد رو کاغذ بنویس در موردش صحبت کنیم." بعد رفت از تو کتابخونه اش، 7 تا کتاب آورد داد به من ... شیش تا پائولو کوئیلو، یکی جبران خلیل جبران! ا
اون آیکون آدمی که هیچ حسی رو صورتش نیست! ا

8 comments:

  1. منم هیچ حسی نسبت به این دو نفر نداشتم بدم نمیاومد ولی نداشتم چهار سال پیش فک کنم یکی از دوستام برام کتاب" ورونیکا تصمیم میگیرد بمیرد" ر. از پائولو کوئیلو فرستاد فکر کنم یه سالی تو کتابخونه ام داشت خاک میخورد بعد از اون که خوندم کلی خوشم اومد از داستان
    حتما کتاباش رو بخون....شاید متوجه بشه به چه علتی چنین حسی داری نسبت بهشون....!!!

    ==> یه چیز بی ربط: عالیه درمورد کتاب ها به این نتیجه رسیدم شاید یکی از کتاب ها واقعا خیلی مفید باشه اما تا زمان خوندنش نرسه نمیریم طرفش ...یعنی بعضی کتابا نیاز دارن به درک شدن و گذشت زمان

    ReplyDelete
  2. لابد یه چیزی داره این پائولو
    حالا برای یه بارم شده سلیقت رو عوض کن

    ReplyDelete
  3. واقعا نویسنده ی مزخرفیه این پائول خان،آدمو یاد آخوندا میندازه :دی

    ReplyDelete
  4. تو ازش بدت میاد ولی اون احتمالا ازت خوشش میاد
    :دی

    ReplyDelete
  5. کجا می تونم ببینمتون تا اگر کتاب اضافی داری ازت بگیرم : دی

    ReplyDelete
  6. راستی این آدرس کتابهای صوتی پائلو اگر خواستی برو اونجا هم گوش کن

    http://audiobook.blogfa.com/post-97.aspx

    ReplyDelete
  7. آی گفتی... من فقط یه کار از کوئیلو خوندم... خوشم نیومد دیگه نخوندم... دوست هم ندارم دوباره امتحانش کنم... چون اینقدر نویسنده تو صف دارم که دوباره نوبت به کوئیلو نمیرسه...

    ReplyDelete